Een Bureaulegger!!

Niet zomaar een bureaulegger maar het resultaat van het onderzoek naar hoe je de domeinen kunst en cultuur, wetenschap en techniek en ICT en technologie met elkaar verbindt wat leidt tot MAKERS & MEEMAKERS! 

Makende mensen zijn creatiever, vindingrijker en hebben meer zelfvertrouwen. Maar welke vaardigheden en technieken moeten kinderen ideaal gezien ontdekken op de basisschool? En met welk aanbod moeten ze kennis (kunnen) maken?

Waar moet je beginnen? Welke tools kun je hanteren? Hoe werk je verbindingen tussen leergebieden uit in een les? Wat gebeurt er met de autonomie van een vak? Hoe ga je om met beperking van middelen en tijd? Of met onzekerheid als het gaat om nieuwe ontwikkelingen; wat moet je allemaal weten, kennen, kunnen en regelen? Wat moet? En wat is goed? 

Vanuit deze vragen is het onderzoek gestart. Een ware jungle van leerlijnen, kerndoelen, uitwerkingen is doorgenomen en teruggebracht naar deze bureaulegger. 15 pagina’s met inspiratie, tips, materialen, doelen, verbindingen, bouwstenen en ultieme lijsten met doe- en maak-woorden (Ik ….. ) , materialen (Ik pruts met….) en meemaak-woorden (Ik….).

Maar welke vaardigheden en technieken moeten kinderen ideaal gezien ontdekken op de basisschool? Wat moet en wat is goed? De vaardigheden uit de leergebieden Kunst & Cultuur, Wetenschap & Techniek en ICT & Technologie zijn door ons vertaald naar doe-woorden en materialen. Deze lijst laat zien wat ULTIEM is.

Onze nieuwsbrief

Meld je aan en blijf op de hoogte van onze activiteiten

Cultuurpad

info@cultuurpad.nl

Postbus 7048
5980 AA Panningen

RSIN: NL850066323B01

Copyright © - Stichting Cultuurpad. Website door Tiki Media

Deze website maakt gebruik van cookies

Cookies kunnen gebruikt worden voor het bijhouden van statistieken, het optimaliseren van de website, integratie van social media en voor marketingdoeleinden.

cookies aanpassen
alle cookies accepteren

Lees meer over cookies in onze privacyverklaring.

deze cookies accepteren